Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26

Thread: DJ Squeeky

  1. #1
    Rook
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    a Slum
    Posts
    162
    Anyone notice that he is getting more productions credit lately (thinking Dolph)?

    A Time to Kill featured a lot of his work, 15 tracks.

    He showed versatility overall, clean deep bass, hard trance-like melodies.

    Anyone think it's a shame that more people don't call him on for beats.

    Any possibility that Lex Luger was influenced by him but it's not as obvious as his sentimental reinterpretation of Paul & Juicy's older sound when they produced for themselves as a larger group (old HCP).

  2. #2
    MB Superstar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    614,706,334 MIDWESTERN AND SOUTHERN
    Posts
    6,984
    Quote Originally Posted by BigDummy View Post
    Anyone notice that he is getting more productions credit lately (thinking Dolph)?

    A Time to Kill featured a lot of his work, 15 tracks.

    He showed versatility overall, clean deep bass, hard trance-like melodies.

    Anyone think it's a shame that more people don't call him on for beats.

    Any possibility that Lex Luger was influenced by him but it's not as obvious as his sentimental reinterpretation of Paul & Juicy's older sound when they produced for themselves as a larger group (old HCP).
    yep its no doubt in my mind that lex luger was insipired and influence by DJ Paul and juicy j,dj squeeky Memphis producers sound. listen to 3 6 mafia's 90's albums and early 2000's music then listen to lex luger beats. sound just alike. back then 3 6 mafia and Memphis rappers were the only ones doing dark music or dark orchestra music with heavy 808's and hard southern snares.

    far as i am concer it's just more updated and commercial.

  3. #3
    Rook
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    lon
    Posts
    61
    I dont know who dj squeeky is but heres to hoping he doesnt do the nexr dolph tape. Drumma boy from now on

    bounce
    bounce
    bounce
    bi*ch bounce

  4. #4
    Goodfella
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    St. Louis
    Posts
    827
    Lody stole his whole style from Dj Squeeky and Lex Luger

    matter of fact Squeeky claims Lody stole the beat for "Rollin" by Gunplay from him

    shit its safe so say Dj Paul and Juice were influence by Squeeky
    Checc out these hard azz beats from my lil patna!!!!!!

    https://www.soundclick.com/paypal/de...bandID=1166971

  5. #5
    Goodfella
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Georgia
    Posts
    877
    Quote Originally Posted by BigDummy View Post
    Anyone notice that he is getting more productions credit lately (thinking Dolph)?

    A Time to Kill featured a lot of his work, 15 tracks.

    He showed versatility overall, clean deep bass, hard trance-like melodies.

    Anyone think it's a shame that more people don't call him on for beats.

    Any possibility that Lex Luger was influenced by him but it's not as obvious as his sentimental reinterpretation of Paul & Juicy's older sound when they produced for themselves as a larger group (old HCP).
    Squeeky a fool. That Dolph tape was hell. Alot of niggas don't wanna salute so I prop you for recognizing the real!

  6. #6
    Legend Status GAPostedUp's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    A-T-L-A-N-T-A-G-A residen through dese southern streets
    Age
    27
    Posts
    9,777
    Quote Originally Posted by Hoodzilla View Post
    I dont know who dj squeeky is but heres to hoping he doesnt do the nexr dolph tape. Drumma boy from now on

    bounce
    bounce
    bounce
    bi*ch bounce
    I hope your younger then 20 because Squeeky is a legendary southern producer, any rapper in Memphis who is worth listening to past and present has linked up with Squeeky, along with other big name sourthern artsit all over the south.

  7. #7
    Legend Status eastsida's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Anniston,AL (Da Annidope)
    Posts
    8,586
    Quote Originally Posted by GAPostedUp View Post
    I hope your younger then 20 because Squeeky is a legendary southern producer, any rapper in Memphis who is worth listening to past and present has linked up with Squeeky, as long as major hitters all over the south.
    bruh u act like dat nigga famous or sumthin...da only reason i know him cuz my brother done stayed in TN since like 99 and used to bump his cds...but he bout 2 get out there more now since he did dolph mixtape...all his beats on there wuz hard as hell
    I be feelin like real niggas dont make it to 50 and i be feelin malcom, martin, and pac would defend me!!!

  8. #8
    Legend Status GAPostedUp's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    A-T-L-A-N-T-A-G-A residen through dese southern streets
    Age
    27
    Posts
    9,777
    Quote Originally Posted by eastsida View Post
    bruh u act like dat nigga famous or sumthin...da only reason i know him cuz my brother done stayed in TN since like 99 and used to bump his cds...but he bout 2 get out there more now since he did dolph mixtape...all his beats on there wuz hard as hell
    not saying he famous on a Kanye, Justice League, and Just Blaze level at all but if you a fan of southern underground rap and dont know who Squeeky is then idk what to say.
    Last edited by GAPostedUp; 04-29-2012 at 04:54 PM.

  9. #9

  10. #10
    Legend Status eastsida's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Anniston,AL (Da Annidope)
    Posts
    8,586
    Quote Originally Posted by GAPostedUp View Post
    not saying he famous on a Kanye, Justice League, and Just Blaze level at all but if you a fan of southern underground rap and dont know who Squeeky is then idk what to say.
    u mean memphis underground rap
    I be feelin like real niggas dont make it to 50 and i be feelin malcom, martin, and pac would defend me!!!

  11. #11
    Legend Status GAPostedUp's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Mar 2005
    Location
    A-T-L-A-N-T-A-G-A residen through dese southern streets
    Age
    27
    Posts
    9,777
    Quote Originally Posted by eastsida View Post
    u mean memphis underground rap
    That is where most his stuff comes from but he has done production for alot of folks in the south.

  12. #12
    Rook
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    East Central Texas
    Posts
    326
    Squeeky done produced shit for 2Chainz,Jeezy and Pastor Troy.

  13. #13
    Narcissist Space Godzilla's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Jul 2007
    Location
    a Steinway Piano
    Age
    23
    Posts
    8,379
    Quote Originally Posted by TexasBoyyyyy View Post
    Squeeky done produced shit for 2Chainz,Jeezy and Pastor Troy.
    I believe Young Future blessed one of that man's beat with some vocals as well.




    Space Godzilla

  14. #14
    Made Man Chewcho's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Reno
    Posts
    1,025
    I was gonna say if you ever listened to a Pastor Troy album or a Criminal Mane album you've heard Squeeky .

  15. #15
    Slim Confessions... cp3boy's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Apr 2005
    Location
    DA GA.
    Age
    31
    Posts
    11,678
    I remember Squeaky and them Project Playaz. I know he working behind the scenes but I'm glad to see a lot of his stuff is recent. Hope that nigga keeps pushin mane.

  16. #16
    MB Superstar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    614,706,334 MIDWESTERN AND SOUTHERN
    Posts
    6,984
    Quote Originally Posted by GAPostedUp View Post
    not saying he famous on a Kanye, Justice League, and Just Blaze level at all but if you a fan of southern underground rap and dont know who Squeeky is then idk what to say.
    LOL! well ask anybody in the club or in your city do they know about dj squeeky. i respect him and his legacy but do that see what people say?

  17. #17
    MB Superstar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    614,706,334 MIDWESTERN AND SOUTHERN
    Posts
    6,984
    Quote Originally Posted by eastsida View Post
    u mean memphis underground rap
    yeah most people outside of Tenn and cities outside of Tenn that border Memphis do not know who he is.

  18. #18
    ScrewTheWorldEnt 4EVAUGK's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Albany, Georgia, United States
    Age
    32
    Posts
    6,798
    I grew up on that Mempho shit & I been on Squeek since the late 90's. Became a witness after seeing this on ebt



    which made me buy the album. The intro hooked me on that Squeeky sound




    I felt obliged to buy that Project Playaz esp after the video 4 one of my songs off the album




    Squeeky a vet/legend from the south/Mempho. He might not be known like he should but his work speaks for itself. Props for the thread TS


    Right On To The Real, Death To The Fakers

  19. #19
    MB Superstar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    soufside
    Posts
    3,596
    Quote Originally Posted by 4EVAUGK View Post
    I grew up on that Mempho shit & I been on Squeek since the late 90's. Became a witness after seeing this on ebt



    which made me buy the album. The intro hooked me on that Squeeky sound




    I felt obliged to buy that Project Playaz esp after the video 4 one of my songs off the album




    Squeeky a vet/legend from the south/Mempho. He might not be known like he should but his work speaks for itself. Props for the thread TS
    Yea, these albums are some of da best i have out of Mempho...and i got a gang of Mempho junts....still think this is the best one tho.....

    61YTyJ3YstL._SS500_.jpg
    Last edited by Promane; 05-01-2012 at 10:21 AM.

  20. #20
    Goodfella doughboy's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Aug 2006
    Location
    M.E.M.P.H.I.S
    Age
    24
    Posts
    504
    Quote Originally Posted by Hoodzilla View Post
    I dont know who dj squeeky is but heres to hoping he doesnt do the nexr dolph tape. Drumma boy from now on

    bounce
    bounce
    bounce
    bi*ch bounce
    You don lost yo damn mind..........

  21. #21
    ScrewTheWorldEnt 4EVAUGK's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Albany, Georgia, United States
    Age
    32
    Posts
    6,798
    Quote Originally Posted by Promane View Post
    Yea, these albums are some of da best i have out of Mempho...and i got a gang of Mempho junts....still think this is the best one tho.....

    61YTyJ3YstL._SS500_.jpg
    One day Im gonna reach and grab all them Mo Chedda cd's. I got that Taylor Boyz with Down 4 My Skrilla on it, Memphis used to brang it.


    Right On To The Real, Death To The Fakers

  22. #22
    Slim Confessions... cp3boy's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Apr 2005
    Location
    DA GA.
    Age
    31
    Posts
    11,678
    Quote Originally Posted by Promane View Post
    Yea, these albums are some of da best i have out of Mempho...and i got a gang of Mempho junts....still think this is the best one tho.....

    61YTyJ3YstL._SS500_.jpg



    D@mn I need to cop that. I know I heard of that underground Mem. stuff and I think I forgot about this one. Nice drop on us mane.

  23. #23
    Made Man Chewcho's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Reno
    Posts
    1,025
    This one of my favorite beats ever .


  24. #24
    OG Status Bunny-Lover's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Trailin' Miley
    Posts
    14,142
    Squeeky did some shit for Jeezy, too.
    Could The Shit Get Any Better? OMG!








  25. #25
    Legend Status eastsida's Avatar

    Re: DJ Squeeky


    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Anniston,AL (Da Annidope)
    Posts
    8,586
    Quote Originally Posted by Bunny-Lover View Post
    Squeeky did some shit for Jeezy, too.
    yea i knew he did one of da only songs i fucked wit on TRIB and welcome back



    dat beat too cold...sound like sum dolph shit...if i wuz dolph i would make sqeeky my main producer cuz dem niggas go good together
    Last edited by eastsida; 05-04-2012 at 05:57 PM.
    I be feelin like real niggas dont make it to 50 and i be feelin malcom, martin, and pac would defend me!!!

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. Yung Kee - 'Perfect Timing' (Memphis/Dj Squeeky!!)
    By cashsolja in forum Rare/Underground Albums
    Replies: 6
    Last Post: 01-16-2009, 06:13 PM
  2. Replies: 10
    Last Post: 12-28-2008, 07:17 PM

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •